بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان یزد، این رویداد ملی در آبان ماه سال گذشته با هدف ارائه و حمایت از ایدههای فناوری در حوزه گردشگری آغاز شد و 50 طرح در قالب پیشنهادی به دبیرخانه رویداد ارسال و طی دو مرحله داوری 18 طرح، منتخب شد که در مراسم اختتامیه پس از ارائه طرحها، سرانجام سه طرح برتر و دو طرح شایسته تقدیر انتخاب شدند.
محورهای این رویداد ملی در راستای رفع نیازهای فناورانه گردشگری شهری در شش محور شامل آیندهنگری گردشگری شهر یزد، بازاریابی و برند مقصد گردشگری شهر یزد، چگونگی تحول در اقتصاد گردشگری شهر یزد، مدیریت یکپارچه توسعه گردشگری بافت تاریخی شهر یزد، نوآوری در خلق محتوای مناسب برای معرفی جاذبههای گردشگری شهر یزد و کاربرد فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی و هوشمند سازی در گردشگری شهر یزد بوده است.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان یزد در این مراسم ضمن قدردانی و تشکر از همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد و اعضای داوران گفت: یکی از دستاوردهای مهم این رویداد میتواند بحث برند شهر یزد باشد، امسال بهعنوان سال معرفی یزد به دنیا است و بحث تولید محتوا، معرفی یزد پلتفرمهای مختلف در دنیا باید مورد توجه قرار گیرد.
آخوندی از ایدههای گلخانه گردشگری و موزه نساجی بهعنوان ایدههای بسیار خوب نام برد و افزود: ما آماده هرگونه همکاری برای اجرایی شدن این ایدهها هستیم.
او در ادامه از شرکتکنندگان خواست تا طرحهای خود را بهصورت پیشنهادیِ مکتوب به ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی یزد ارائه دهند تا با بررسی بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.
انتهای پیام/
انتهای پیام/